OFICJALNY SKLEP ZEPTER INTERNATIONAL POLAND

(22) 230 99 40

 
[V2_TopNavigation_Row2 - submenu]
Banner

Sprawdzone sposoby na częstsze picie wody

Sprawdzone sposoby na częstsze picie wody

Choć zwykle doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest nawadnianie się, picie wody często przychodzi nam z dużą trudnością. Zwykle o tym zapominamy albo nie lubimy smaku wody. Jeśli to również Twój problem, ten artykuł jest dla Ciebie.


Picie wody: dlaczego jest tak ważne?

Zapewne dobrze wiesz, że woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu. Ciało człowieka składa się z niej w ok. 70%, przy czym z wiekiem jej ilość spada – w starszym wieku nawet do 45%. Tracimy wodę każdego dnia, choćby pocąc się czy oddychając. Bez niej jesteśmy w stanie przeżyć zaledwie kilka dni. Odpowiednie nawodnienie sprawia, że lepiej pracują nasze nerki i układ pokarmowy. Poprawia również pamięć i koncentrację. Picie wody wpływa także pozytywnie na nasz wygląd: skóra jest jędrna, gładka, nawilżona.

Ile pić wody?

Według ekspertów wskazane jest picie 0,02 l, czyli ok. jednej szklanki dziennie na kilogram ciała. Uśredniając, dorosły człowiek potrzebuje co najmniej 2 litrów każdego dnia. Nasze zapotrzebowanie na wodę bywa jednak różne, zmienia się też np. w zależności od pogody czy podejmowanego wysiłku fizycznego.
 

Woda_11.png

Bardzo istotna jest również jakość wody, jaką pijesz. Najskuteczniejszym sposobem jej oczyszczanie jest system odwróconej osmozy - znajdziesz go w eleganckim urządzeniu EdelWasser Pro.


Picie wody: jak robić to regularnie?

Warto wiedzieć, że organizm nie jest w stanie trzymać wody „na zapas” - z tego powodu musimy pić regularnie. Pij wodę małymi łykami, nie łapczywie (daje to złudne wrażenie, że wypiliśmy więcej niż w rzeczywistości). Ważne, by robić to często. 

Zaczynaj dzień od wypicia szklanki wody. Po nocy Twój organizm szczególnie potrzebuje nawodnienia. Wyrób sobie również nawyk wypicia szklanki wody przed snem. Miej wodę zawsze przy sobie w torbie czy plecaku. Zabieraj ją ze sobą do pracy, w podróż, na trening – dokądkolwiek się wybierasz. Nie kupuj wody butelkowanej, zaopatrz się w bidon lub wielorazową butelkę. Na rynku jest ogromny wybór wzorów i kolorów: wybierz taki, który wprawi Cię w dobry nastrój. Jeśli możesz, postaw ją później w zasięgu wzroku, tak, by przypominała Ci o piciu wody. Sposobem na zmotywowanie się do picia wody jest wyznaczanie sobie celów. Wpisz picie wody w harmonogram dnia. Jeśli masz półprzezroczystą butelkę zaznacz na niej markerem poziomy wody i kolejno, o określonych porach dnia, wypijaj odmierzone ilości. W biurze miej w zasięgu wzroku dzbanek z wodą. Jeśli w Twoim miejscu pracy jest dystrybutor, wyrób sobie nawyk napełniania szklanki lub kubka za każdym razem, gdy przechodzisz obok. Koniecznie miej przy sobie wodę w trakcie stresujących spotkań czy wystąpień – jej łyk pomoże się uspokoić i przywróci jasność myśli.

Monitoruj ile i kiedy pijesz. Notuj, przyczepiaj przypominające karteczki w zasięgu wzroku, wspomagaj się alarmem w telefonie. Korzystaj z aplikacji mobilnych – z ich pomocą określisz swoje dokładne zapotrzebowanie na wodę i wyznaczysz dzienne cele. Po kilku tygodniach regularne picie wody wejdzie Ci w nawyk i prawdopodobnie nie będziesz potrzebować wspomagania.

Woda_1.png


Woda pełna smaku 

Twoim problemem nie jest zapominalstwo, a po prostu chce Ci się jej pić, bo Ci nie smakuje? Nadaj jej smak! Dodaj mięty, limonki lub cytryny, a odczujesz różnicę – przy okazji wzbogacisz ją o przeciwutleniacze i szybciej się nawodnisz. Woda wspaniale smakuje także ze świeżym ogórkiem, malinami, truskawkami, borówkami, arbuzem. Owoce również mają w sobie wodę, dodając je, zwiększasz jej spożycie. Jeszcze inną opcją jest dodanie syropu np. z czarnego bzu, dzikiej róży, aronii. Taki napój będzie niczym zdrowotny eliksir!

Warto też wiedzieć, że woda gazowana nawadnia tak samo, jak niegazowana. Jeśli lubisz kawę, pamiętaj, że niestety delikatnie odwadnia. Zatem po każdej filiżance tego napoju wypij szklankę wody.

Jak widać, sposoby na picie wody są naprawdę proste i całkiem przyjemne. Z pewnością pomogą Ci wyrobić sobie zdrowy nawyk. 


Opublikowano: 28.03.2024 13:32:08 przez Zepter International | |
Żyj Zdrowo, Żyj Dłużej
Udostępnij:

Pliki cookie

Witryna internetowa korzysta z plików cookie, których zadaniem jest sprawić, aby użytkownik mógł korzystać z Internetu w sposób możliwie przyjazny, efektywny i bezpieczny, na przykład poprzez przyspieszenie nawigacji na witrynach internetowych oraz pomiar częstotliwości przeglądania stron i całościowej efektywności nawigacji. Pliki cookie to małe pliki tekstowe przechowywane na dysku komputera, aby pozwolić użytkownikowi na optymalne wykorzystanie wszystkich funkcji naszego sklepu internetowego. Wyraźnie zaznaczamy, że niektóre pliki cookie są przenoszone z naszego serwera na komputer użytkownika — tzw. "sesyjne pliki cookie". Te pliki cookie są automatycznie usuwane z dysku twardego wraz z końcem sesji przeglądarki polityka prywatności.

s
Zepter logotype Produkt został dodany do koszyka! Bags Przejdź do koszyka